شناسهٔ خبر: 221871 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی به منظور ارتقای کیفیت خدمات حمل‌ونقل مسافری استان تهران برگزار شد

جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی به منظور ارتقای کیفیت خدمات حمل‌ونقل مسافری استان تهران در آستانه طرح اربعین و سالگرد ارتحال امام(ره) و باهدف برنامه‌ریزی برای ارتقای خدمات حمل‌ونقل مسافری جلسه هماهنگی در ارتقای سطح خدمات حمل و نقل مسافری در اداره کل راهداری استان تهران برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تهران، جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی به منظور ارتقای کیفیت خدمات حمل‌ونقل مسافری و آمادگی برای اجرای طرح‌های ویژه ایام پیش‌رو، به ریاست مهرداد جهانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران و حضور مسئولان و شرکت های ذی‌ربط در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد.

در این نشست که با هدف هم‌فکری و بررسی راهکارهای عملیاتی تشکیل شد، موضوعات کلیدی جهت تسهیل خدمات‌رسانی به مسافران و زائران در دستور کار قرار گرفت. محوریت اصلی این جلسات، آمادگی کامل جهت ارائه خدمات مطلوب به زائرین در اجرای «طرح اربعین ۱۴۰۵» و تمهیدات لازم برای ایام «سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)» تعیین شده است.

در این جلسه که با حضور امیری خورهه معاون حمل‌ونقل استان تهران، روسای ادارات حمل‌ونقل مسافر، ایمنی و ترافیک، مدیران دفاتر نمایندگی اداره کل استان در پایانه های چهارگانه، روسای انجمن های صنفی، اتحادیه ها و همچنین مدیران شرکت های مسافربری استان تهران برگزار گردید؛ بر ضرورت برقراری دقیق وب‌سرویس سکوهای فروش اینترنتی و حضوری بلیت تأکید شد. همچنین، بر مبارزه قاطع با برخی تخلفات مشاهده شده در پایانه‌های مسافربری از جمله ممنوعیت اخذ هرگونه کسورات غیرقانونی و ساماندهی محیط پایانه‌ها بحث و تبادل نظر صورت گرفت تا رفاه حال مسافران بیش از پیش تأمین شود.

بررسی عملکرد «سامانه سپاس»، وضعیت «سامانه عوارض سه درصد نفر-کیلومتر مسافر» و ضوابط مربوط به «سرویس‌های دربستی» از دیگر سرفصل‌های مهم این نشست بود که به منظور افزایش شفافیت و بهبود عملکرد ناوگان مسافری مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت.